Jaheim

Jaheim

Jaheim

Jaheim

کرونویروس آمریکایی: نرخ مرگ سیاه و لاتینو از سفید ها بیشتر است

برای چند زمان مشخص شده که پاندمیک کرونوایس سیاه و اسپانیایی آمریکایی را با سرعت سود بالا می کشد، ولی آخرین داده های چند روز گذشته نشان می دهند که بحران جدید کرونوایس چقدر فاجعه به مردم رنگ آورده است.

از شهر نیویورک، مرحله مرگ سیاه‌پوست در شهر نیویورک دو بار بیشتر از مردم سفید است; لاتینو‌ها در شهر همچنین از ویروس به سرعت بالاتر از مردم سفید یا نیویورکر آسیایی مرده‌اند.همان ترند را در نرخ عفونت و بیمارستان دیده می‌شود.

وزارت سلامتی و سلامتی روانی نیویورک

مادر جونز اطلاعات را جمع کرد. داده های کوروناویروس برای تمام ایالات توسط نژاد و اقوام شکسته شده است.همان چیزی که ما در شهر نیویورک می بینیم در تمام کشور اتفاق می افته: سرعت تغییرات تاج جدید بین آمریکایی سیاه و اسپانیک سیاه افتضاح می شوند، با مرگ بیشتری از آنچه انتظار داشتیم.

در ویسکونسین، سیاه‌پوست‌ها شش درصد از جمعیت جمعیت دارند و تقریباً ۴۰ درصد از مرگ از تخلیه تاج جدید دارند.

در لویزیانا، سیاه‌ها ۲۲ درصد جمعیت دولت را دارند، اما تقریبا ۶۰ درصد از مرگ

در کنزاس، شش درصد جمعیت سیاه است، ولی سیاه‌ها بیشتر از ۳۰ درصد مرگ از تئونیومانی تاج جدید وجود دارند.

مقدار ممکن است از وضعیت به وضعیت تغییر دهد، ولی ترند هر جا موجود است: بیشتر مردم رنگ در اپیدمی از همسایه‌های سفید خود می‌میرند، در مقایسه با بخش مردم.

چرا؟خب، دلایل جدی بیشتری وجود دارد (سیاه‌ها و لاتینوها در زندگی روزانه‌شان با خطر بیشتری در روزانه‌شان روبرو می‌شوند) و دلایل ساختاری وجود دارد (فاصله اقتصادی و سلامتی طولانی بین مردم سفید و رنگ‌ها).

اول از همه، مدیریت انتقال متروپولیت نیویورک یک مثال مفید و ناراحت کننده است.هفته گذشته نیویورک تایمز گزارش داد که در سال ۸ آوریل کارگران اتوبوس و مترو توسط کوروناویروس سخت ضربه زده شده اند: از ۸ آوریل 41 نفر مُرده و بیش از ۶۰۰۰ نفر با pneumonia جدید کوروناویروس یا تنهایی خود تشخیص داده شده اند چون نشانه های عفونت داشتند.

کی برای MTA کار میکنه؟سیاه و لاتینوآنها بیش از ۶۰ درصد از کارکنان نیویورک ساخته می شوند.تقریبا ۲۰۰۶

مخصوصاً مقدار سیاه‌پوست‌ها در MTA خیلی بالا است؛ آنها 46 درصد کارگران ترافیک شهری و 24 درصد از جمعیت جمعیت دارند.(از طرف دیگر، سفید افراد سی درصد از کارکنان MTA محلی و 43 درصد از شهروندان نیویورک را جمع می‌کنند).)

این همان حقیقت در شهرها و بخش ها است.دقیقاً همان طور که دیون هاوکینز در محافظت است، امریکایی سیاه‌پوست‌ها بیشتر احتمال دارند که در خدمات بنیادی کار می‌کنند، که در سفارش خانه‌ی دولت مسئول نیستند، و احتمال بیشتر در مراقبت سلامتی و بیمارستان کار می‌کنند.در ایالات متحده، همانطور که در کشورهای دیگر، کارگران مراقبت سلامتی به عنوان مقدار غیرقابل تعداد پرونده‌های غیرقابل توجه‌ای جدید حساب می‌کنند.

به نتیجه، اندازه‌هایی که توسط ایالات و شهرها برای محدود فعالیت عمومی و گسترش کوروناویروس آهسته می‌کنند، در حالی که شک‌ناپذیر نیازی و موثر است، هنوز مردم رنگ‌های رنگ‌ها را به عفونت‌کننده‌تر می‌سازند و در نهایت در طو

این خطرها توسط نابرابری سلامتی طولانی در ایالات متحده افزایش می شوند.

هفته گذشته، فابیولا سنیاس برای وکس نوشته شده است، آمریکایی سیاه سیاه معمولاً سرعت بیماری قلب، دیابت و هیپرتنسی بیشتری از سفید دارند، که همه بیماران را احتمالاً بیشتر می‌سازند که رنج کورنولی جدید را توسعه دهند و در نهایت می‌میرند.

من می خواهم اضافه کنم که آنها هم احتمالاً به خاطر این دو دلیل ساختاری غیر امنیت دارند (کشور جنوبی جز لوئیزیانا، از گسترش مدیکیدی که به سیاه‌ها آسیب بزرگی رسیده است) و به بحران فوری (سیاه‌پوست‌ها احتمالاً شغل‌هایشان را در اخیر افزایش بی‌کار از دست می‌دهند).آمریکایی لاتین هم هستند.

این ترند ماکرو است.در سراسر کشور، اختلاف کوچک‌تر و انتخاب سیاست‌ها سلامت آمریکایی‌های آفریقایی‌ها را هم بدتر کرده‌اند و توانایی‌هایشان را ضعیف کرده‌اند که در طول رنج‌افشایی جدید در امان بمونند.برای مردم رنگ، حتی چیزهای ساده مثل دستشوندن دستان با آب پاک سخت است، همانطور که این مقاله گزارش می دهد.کشبو شاه (به انگلیسی: Khushbu Shah) یک شهر است. در دیترویت (Wayne County, 13000 cases and 1000 deaths) نشان داده شد که:

بر اساس رسانه‌های خبر محلی "پل" خدمات آب بیش از ۱۴۰۰۰ خانواده در دیترویت از سال ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از نقشه‌ی پرداخت بدهی نابود شده است.در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۳۰۰۰ حساب بسته شده است و از میانه ژانویه ۳۳ درصد حساب به خدمت بازگردانده نشده است.هنگامی که ویروس گسترش داد، شهر قول داد که آب را به اهل خود بازگرداند، ولی هنگامی که 31 مارس، تنها ۱۵۰۰ از ۱۰۰۰ نفر با مشکلات آب انجام داده است (۸۰۰ نفر از آنها برای برنامه باز آب کوروناویروس نیستند، بر اساس گزارش شهر).

آلیس جنینگز، یک وکیل بزرگترین حقوق شهروند، گفت: "آنها سرزنش کردند بر مشتریان خود و مجبور شدند اندازه‌های مثبتی را (برای بازگرداندن آب) برگیرند، بنابراین بسیاری از مردم نمی‌دانستند، یا دوم، توانایی برای وارد شدن و ملاقات با کسانی نداشتند."جنینگ داره کار میکنه تا آب رو به بیشترین آسیب‌آسیب‌ترین مردم شهر بازگردونهدخترش، یه معلم توی دیترویت و یه نجات سرطان داره با کرونوایس مبارزه میکنه

در همین زمان، گروههای جامعه در حدود پنج گالیون آب به مقامی که آب برای نوشیدن، آشپزی یا حموم ندارند، می گوید، ولی جنینگز شک دارد که اقامتان از آب استفاده می کنند که باید دستاشون رو بشورند."اگر نصیحت اصلی اینه که "دستات رو بشوری، دستات رو بشوری" و تو خونه آب نداری تا دستات رو بشوری"

برای دهه ها - در حقیقت، قرن ها - ایالات متحده به مردم سیاه و قهوه ای که به آن می گویند آمریکا زندگی نکرده است.امروز، در حالی که کوروناویروس باعث آسیبی ادامه می‌کند، باید برای این شکست پول دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد